ШКОЛА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ
 
 
Кредо школи: «Від соціально активного учня та жителя мікрорайону до активного громадянина демократичної України»
 
 
Гасло школи: «В єдності членів громади – сила, в їх спільній діяльності – запорука успіху!»
 
 
Мета школи: Створення для кожної дитини, кожного члена мікрорайону гідних і необхідних умов щодо розвитку та реалізації свого потенціалу для власного та суспільного блага.
 
Проблема школи: «Спільна діяльність школи, батьків і громадськості у процесі навчання, виховання та розвитку гармонійно розвиненої громадсько-активної особистості».
 
Модель учня ЗОШ №103
Учень ЗОШ № 103 – це неповторна особистість, центр усієї навчально-виховної діяльності школи, той, хто вчиться, пізнає нове, самовдосконалюється, самостверджується в житті як громадянин України, мешканець мікрорайону, вихованець школи, член своєї родини, творча індивідуальність.
 
ШКОЛА З ІСТОРИЧНИМ ПРОФІЛЕМ НАВЧАННЯ
Використання варіативної складової навчального плану Згідно з рішенням педагогічної ради в межах гранично допустимого навчального навантаження, з урахуванням інтересів та потреб учнів, профільної спрямованості старшої школи та організації допрофільної підготовки учнів, можливостей школи щодо розвитку навчально-пізнавальних здібностей дітей та їх творчого потенціалу планується розподілити години варіантної складової навчального плану наступним чином:
 
ШКОЛА І СТУПЕНЮ (1-4 КЛАСИ)       -з метою фізичного та естетичного розвитку дітей введено години хореографії для 1-4 класів;
                                                                   - з метою сприяння стійкому розвитку особистості учня, його родини, громади, країни та всього людства через зміну власної поведінки та способу життя введено « Уроки стійкого розвитку» в 3-4-х класах;
- на виконання Закону «Про мови в Україні» та з метою виховання учнів через вивчення культурної спадщини українського народу на базі шкільного музею «Світлиця» введено години на індивідуальні та групові заняття з «Українознавство » для 2-х класів; - у рамках реалізації програми «Дистанційна освіта» введено індивідуально-групові заняття з інформатики у 3-4 класах;
ШКОЛА ІІ СТУПЕНЮ (5-9 КЛАСИ) - з метою фізичного та естетичного розвитку дітей, підтримки обдарованих учнів введено години для індивідуальних та групових занять з хореографії для 8-х класів; - з метою допрофільної підготовки учнів та вирішення завдань громадсько-активної школи введено наступні години варіативної складової: у 6-А класі – «Міфологія стародавнього світу» , у 7-А класі – «Живи за правилами », у 8-А класі – «Уроки для стійкого розвитку», 8-Б класі – спецкурс «Ми – громадяни України»; - з метою розвитку обдарованих та здібних школярів, підготовки їх до участі у Всеукраїнських олімпіадах з основ наук, роботі МАН, різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсах, спортивних змаганнях, у рамках реалізації програми «Обдаровані діти» введено години варіативної складової як предмет за вибором «Креслення», російська мова, на індивідуальні та групові заняття з математики, хімії, історії ; - з метою формування в учнів здорового способу життя, для проведення занять із загальної фізичної підготовки на базі шкільної тренажерної зали введено як індивідуальні та групові 0,5 години фізичної підготовки.
ПРОФІЛЬНА ШКОЛА ІІІ СТУПЕНЮ - з метою розвитку обдарованих та здібних учнів, підготовки їх до участі у Всеукраїнських олімпіадах з основ наук, роботі МАН, різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсах, у рамках реалізації програми «Обдаровані діти» та з метою якісної підготовки учнів до ЗНО введено години варіативної складової на індивідуальні та групові заняття з математики, біології, інформатики, української мови, з предмету «Технології»; - з метою набуття теоретичних знань та опанування навичками креслення, на підставі анкетування учнів групи біолого-хімічного профілю 11-А класу введено предмет за вибором « Креслення»; - з метою якісної підготовки учнів 10-А класу історичного профілю та вирішення завдань громадсько- активної школи введено спецкурс «Спеціальні (допоміжні) історичні дисципліни», елективний курс «Історія України І половини 20 століття в особах », факультатив «Ділова активність».
 
Організація методичної роботи з педкадрами
З метою підвищення педагогічної майстерності вчителів, набуття ними досвіду з питань вирішення проблеми громадянської освіти учнів, створення та реалізації проектів планується організувати роботу педколективу над методичною проблемою «Підвищення педагогічної майстерності вчителів в умовах впровадження моделі школи громадянської освіти».
Головна увага приділятиметься наступним формам методичної роботи:
Ø Діагностика вчителів, вивчення рівня їх готовності до впровадження історичного профілю та моделі школи громадянської освіти;
Ø Проведення семінарських занять з питань організації роботи щодо формування громадянської компетентності засобами сучасного змісту шкільної освіти;
Ø Організація роботи творчих груп вчителів щодо підготовки та реалізації проектів, розробок уроків, позакласних заходів тощо
Ø Проведення фестивалів педагогічної творчості, турнірів, декад, марафонів.
Організація науково-дослідницької роботи У школі створено наукове товариство, у рамках якого проводяться заходи, що сприяють розвитку в учнів інтересу до підготовки та захисту науково-дослідницьких робіт у рамкам МАН.
Організація науково-дослідницької роботи буде відбуватися за наступними напрямками:
Ø Складання угод з вищими навчальними закладами про науково-методичне співробітництво;
Ø Активізація роботи шкільного наукового товариства;
Ø Підготовка учнями робіт для участі у науково-дослідницької конференції Малої Академії Наук;
Ø Організація участі учнів у предметних конкурсах, турнірах, Всеукраїнських предметних олімпіадах. Планування позакласної роботи за історичним профілем
Ø Організація та проведення: - предметних декад, тижнів;
- гурткових занять з предметів історичного профілю;
- конкурсу-захисту науково-дослідницьких та виставок творчих робіт учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу;
 - зустрічей з представниками професій, де необхідні знання з предметів суспільно-гуманітарного циклу.
 
Планування виховної роботи.
Удосконалення системи шкільного самоврядування.
Організація та проведення:
- загальношкільних заходів та свят;
- волонтерських акцій для учнів школи та мешканців мікрорайону;
- екскурсій до музеїв та історичних пам’яток;
- заходів з українознавства на базі шкільного музею "Українська світлиця”;
- зустрічей з діловими людьми;
- трудових десантів.
 
 Формування активної життєвої позиції учнів шляхом залучення їх до шкільного самоврядування:
- 1-4 класи: осередок козацтва "Козацьке братство”;
- 5-11 класи "Шкільна учнівська республіка” (ШУР).
Організація гурткової роботи
                                        Початкова школа.
- "Стежками козацької слави”,
- "Творчість і фантазія”,
- "Хореографія”,
- "Співаночка”.
                             Основна та старша школа.
 "Спадщина”,
- "Зелений патруль”,
- вокальний "Камертон”,
- танцювальний "Серпантин”,
- декоративно-прикладного мистецтва,
- "Лідерство – запорука успіху”,
- творче об’єднання "Основи учнівського самоврядування”,
- "Майбутній воїн”,
- "Волонтери – творці добрих справ”.
Реалізація проектів:
Ø « Мій край – моя історія жива» :
- "Історія моєї школи”;
- "Вулиці мікрорайону в обличчях мешканців”;
- "Жива пам’ять”.
Ø "Поспішайте робити людям добро”;
Ø "Природа навколо нас”;
Ø "Здорова людина – здорова нація”;
Ø "Шкільний прес-центр” (створення газети, підготовка радіогазет, висвітлення у засобах масової інформації новин, подій, проблем із життя школи та мікрорайону).
 
Реалізація проектів у позакласній роботі здійснюватиметься за ступенями навчання.
Школа І ступеню 1-4 класи «Маленькі громадяни»
Мета:
- раннє виявлення інтелектуальних та творчих здібностей дітей;
- розвиток умінь та навичок колективної діяльності;
- формування основних рис маленьких громадян України;
- підготовка учнів до навчання в основній школі;
- формування початкових здібностей та схильностей до вивчення профільних предметів. Завдання:
- створення умов для раннього виявлення інтелектуальних та творчих здібностей дітей;
- формування особистісних якостей дітей та навичок стійкого стилю життя;
- розвиток у учнів уміння працювати в колективі;
- розвиток інтересу до історичного минулого української держави.
Школа ІІ ступеню «Я особистість»
Мета:
- формування в учнів особистісних рис характеру, вміння знаходити своє місце в соціумі, відчувати себе частиною громадянського суспільства;
- виявлення в учнів інтересів, здібностей та нахилів щодо профільної спрямованості;
- забезпечення повного розкриття учнями своїх здібностей, особистого розвитку, готовності до праці та громадянської відповідальності кожного члена колективу.
Школа ІІІ ступеню «Шлях до успіху»
Мета:
- прилучення школярів до української національної ідеї;
- стимулювання у дітей інтересу до вирішення актуальних проблем класу, школи, громади;
- формування практичного досвіду громадянських дій та демократичної поведінки;
- забезпечення профільної підготовки учнів старшої школи.
Завдання:
- надати базовий рівень знань згідно Державного стандарту освіти;
- створення умов для впровадження профільного навчання, подальшої професійної підготовки, вибору професій або сфери трудової діяльності суспільно-гуманітарної спрямованості.
Діяльність школи громадянської освіти надасть можливість сформувати
соціально-адаптовану особистість, яка відповідатиме моделі випускника ЗОШ №103.